בניית קונספט

בעולם שבו יש היצע רב של רשתות, עסק בודד מתקשה מאוד להתפתח לרשת זכיינית מבלי לבצע תהליך מקיף של בניית תשתיות נכונות ובריאות לאורך זמן. לכן, יש לדייק את הקונספט של העסק ולהבין מה מבדל אותו מכל עסק אחר באותו תחום. חשוב להבין מהם  החוזקות של העסק, כדי שיוכל למנף זאת לפיתוח הסניפים. כחלק מהבנת הקונספט יש להבין מיהו קהל היעד, מי הם המתחרים, מהי חווית הלקוח שרוצים להעניק, האם שם המותג, המיתוג הקיים ונראות הסנפים  מבטיחים את החוויה המדוברת? במידה ולא, יש לייצר שפת מותג אחידה וברורה אשר מוטמעת בשטח.

 

פיתוח תשתיות

בין זכיין למזכה מתנהלת מערכת יחסים סבוכה ולא הדדית וזה סוד ההצלחה של שיטת הזכיינות, במידה ועושים זאת בצורה נכונה.  לכן יש לפתח מודל זכיינות מסודר.  מודל זה נוגע בפרמטרים רבים כגון מודל עסקי לרשת ולזכיין, תנאים מסחריים, הסכמים מול ספקים , חוזה זיכיון מסודר, ספרי נהלים המאגדים את כל התורה של הרשת וצורת הכשרה וקבלת זכיין חדש. כל זאת כדי להסדיר את מערכת היחסים ולהציב גבולות בין הרשת לבין הזכיין.

 

גיוס זכיינים

כחלק מפיתוח התשתיות יש להגדיר מיהו הזכיין פוטנציאלי ומהי הדרך הנכונה לגייס את הזכיין .  במקביל לגיוס הזכיין יש לחפש לוקיישנים מתאימים למהות העסק, אשר תואמת את אסטרטגיית הפיתוח של הרשת. גיוס הזכיין יכול להיות במגוון דרכים החל מיחסי ציבור, מודעות דרושים, קמפיינים במדיות השונות ושימוש במתווכים עסקיים.

 

הקמת סניף

רשת צריכה להעניק לזכיין מעטפת שלמה שמתחילה בליווי בהקמת הסניף. החל מאדריכל רשתי ועד לספקים שירות וציוד  שהרשת עובדת איתם.
הזכיין מצפה שהתוכנית תהיה על סמך ניסיון עבר של הרשת ותחסוך לזכיין עלויות וזמן, בכל הנוגע לעלות השיפוץ, התמודדות עם רשויות, משרד הבריאות, בטיחות, נגישות ועוד.

 

ניהול רשת

ניהול רשת זכיינית זו שיטת ניהול שונה מניהול סניפים בבעלות. ישנה חשיבות להבין את המערכת היחסים הסבוכה שיש בין הרשת לזכיין ולנהל את הזכיין ברגישות ובצורה נכונה ומקצועית. על הרשת לספק לזכיין תמיכה, ליווי,שיווק, פיתוח מוצרים וכמובן בקרה ואכיפה כדי לשמור על אחידות רשתית.