בעולם שבו יש היצע רב של רשתות, עסק בודד מתקשה מאוד להתפתח לרשת זכיינית מבלי לבצע תהליך מקיף של בניית תשתיות נכונות ובריאות לאורך זמן. לכן, יש לדייק את הקונספט של העסק ולהבין מה מבדל אותו מכל עסק אחר באותו תחום. חשוב להבין מהם  החוזקות של העסק, כדי שיוכל למנף זאת לפיתוח הסניפים. כחלק מהבנת הקונספט יש להבין מיהו קהל היעד, מי הם המתחרים, מהי חווית הלקוח שרוצים להעניק, האם שם המותג, המיתוג הקיים ונראות הסנפים  מבטיחים את החוויה המדוברת? במידה ולא, יש לייצר שפת מותג אחידה וברורה אשר מוטמעת בשטח.